ODLO roept op tot een duurzame winter!

Leusden, augustus 2012 – Duurzaamheid is geen modegril. Het is een filosofie. Ook bij ODLO. Voor het winterseizoen van 2012-2013 lanceert ODLO het eerste naadloze ondergoed «evolution» greentec: 100% gemaakt van gerecycleerd materiaal en 100% recycleerbaar. Het duurzame concept zal beetje bij beetje worden uitgebreid. Duurzame ontwikkeling is niet het enige belangrijke thema van deze wintercollectie. Het accent ligt ook op de Running-collectie van ODLO en de voortzetting van de promotiecampagne «Run for your Life». Voor het eerst wordt er in de runningkleding van ODLO gebruik gemaakt van isolerend Primaloft®-materiaal, voor perfect thermisch comfort en het plezier van het lopen, zelfs  bij extreme koude. Bovendien vervolledigt ODLO zijn collecties met een nieuw gamma accessoires. Nieuw, zowel op vlak van functionaliteit als op vlak van kleuren.

UNDERWEAR

100% gerecycleerd… en recycleerbaar

ODLO ontwikkelt niet alleen producten voor actieve mensen, maar ook voor zij die zich bewust zijn van de schaarste van de grondstoffen. Zo lanceert ODLO het naadloze «evolution» greentec ondergoed van 100% gerecycleerd materiaal. Duurzaamheid is alom tegenwoordig in dit concept en is zelfs geïntegreerd in de hele cyclus: van de grondstof over de communicatie en de logistiek, tot displays en verpakkingen. Voor deze kleding maakt ODLO enkel gebruik van het afval van garen uit puur polyester. «evolution» greentec is op zijn beurt 100% recycleerbaar. Voor deze ondergoedlijn wordt minder water verbruikt dan in het klassieke «evolution» gamma – waarvan de ecologische voetafdruk al erg klein is – en verlagen we het kleur- en energiegebruik voor het kleuringsproces. «evolution» greentec is «Ökotex» gecertificeerd en wordt aankomende winter gelanceerd in de Warm-kwaliteit.

Het gamma en de kleuren blijven gedurende minimum drie jaar ongewijzigd. Dit heeft alles te maken met de gedachte van duurzame ontwikkeling. «evolution» greentec is gemaakt van 3D-tricot, het heeft een «free move»-snit en functionele zones voor een hoog draagcomfort en een perfecte klimaatregeling. Prijzen: Shirt l/s €75, Pants long €75, Pants ¾ €60.

TEC SHIRTS

Drie lagen of niets

Om steeds goed beschermd te gaan, ongeacht het klimaat of de activiteit, spoort ODLO iedereen aan om 3 lagen te dragen: ondergoed, een tussenlaag die het vocht optimaal transporteert en een jack dat beschermt tegen wind, sneeuw en regen. Voor wie streeft naar maximale prestaties moet kunnen vertrouwen op een optimale lichaamstemperatuur. De tweede laag zorgt ervoor dat de ideale temperatuur tussen de lagen behouden blijft.  Dit wordt gerealiseerd met behulp van naadloos isolerende stoffen en een thermisch evenwicht dat perfect betrouwbaar is. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de fleeces in stretchmateriaal en ½ zip: het Maria Alm-shirt (€80) voor de dames in wit met roze met bloemenprint of het Kitzstein-shirt (€70) voor heren in blauw, rood en zwart.

OUTDOOR

De derde laag, gesymboliseerd door het jack Intense (€400), kan rekenen op het gebruik van hightechmateriaal, winddicht, waterdicht en licht zoals de Primaloft® ECO 133 gram die voor optimaal ademend vermogen en warmte-isolatie zorgt.

RUNNING

Gegarandeerd loopplezier in de winter

Lopen is een onderdeel van het leven. De campagne «Run for your life» van ODLO zorgt voor nieuwe impulsen en biedt met zijn runningcollectie aan elke sportieveling de optimale uitrusting om 365 dagen per jaar te genieten van het meest aangename klimaatcomfort. Speciaal voor de renners en renster die het snel koud hebben, gebruikt ODLO voor het eerst Primaloft®-materiaal in deze collectie. Het Breeze Jacket (€150), ontwikkeld volgens het «zoned function»-principe, is een professional op vlak van isolatie: inzetstukken uit Primaloft® worden ingezet waar het lichaam het snelst afkoelt. Omgekeerd zorgen de inzetstukken uit Micro 600 Punchhole voor optimale ventilatie, terwijl een Powerstretch-materiaal zorgt voor maximale bewegingsvrijheid. Passend bij het jasje, is er de Breeze-short (€75) in Primaloft, die wordt gedragen op een zwarte lange Solid runningtights (€70). De nieuwe runningproducten uit het Race-gamma zijn ontwikkeld om het windchilleffect te verminderen. Op het Race Jacket (€150) wordt het Windprotection 3L DWR-materiaal gebruikt op de voorzijde en de schouders om betrouwbare bescherming te bieden tegen de wind. Een lichte en zeer ademende Micro 500 en Nordic Mesh regelen de lichaamstemperatuur, de «free move»-snit daarentegen zorgt voor onbeperkte bewegingsvrijheid.

ACCESSOIRES

Klein maar leuk, de accessoires van ODLO

Accessoires zijn klein van formaat, maar hebben een groot effect. Ze maken een sportuitrusting niet alleen visueel volledig af. Ze zorgen er ook voor dat de atleet op vlak van warmteregulatie steeds in zijn ideale comfortzone blijft. Functionele accessoires voorkomen warmteverlies en beschermen tegen de grillen van het weer zoals sneeuw, koude, wind, regen en zon. Op de foto: Running light-handschoenen (€30) en de Warm-tube (€15) in het zwart of met bloemenprint in verschillende kleuren.

ODLO---PB-wintercollectie-12-13---NL.doc

DOC - 365 Kb