Fair Wear ‘Best Practice Award’ voor ODLO

ODLO is beloond voor zijn langjarige inzet voor sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid. De Fair Wear Foundation (FWF) heeft de ‘Best Practice Award’ dit jaar toegekend aan ODLO.

De Fair Wear Foundation is een non-profit organisatie die zich inzet voor de naleving van duidelijk omschreven sociale normen in kritieke productielanden. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven in de sport- en outdoorindustrie, die zich inzetten voor de verbetering van werkomstandigheden in fabrieken waar ze mee werken. De meest voorbeeldige bedrijven worden tijdens de jaarlijkse conferentie voor de leden van de stichting door een jury geselecteerd voor de uitreiking van de ‘Best Practice Award’. ODLO mocht samen met Mammut en Schöffel de prestigieuze prijs in ontvangst nemen. De drie bedrijven werden in de bloemetjes gezet voor de wijze waarop zij samenwerken voor de verbetering van de arbeidsomstandigheden in hun fabrieken. Ze ondergingen een gezamenlijke controle van de fabrieken en voerden eveneens samen opleidingen voor werknemers uit.

ODLO gaat consequent voor duurzaamheid

ODLO is zich altijd al bewust geweest van zijn sociale en ecologische verantwoordelijkheid en is reeds sinds 2008 lid van de Fair Wear Foundation. ODLO publiceert zijn CSR-rapport (Corporate Social Responsibility) jaarlijks op zijn website. Het CSR-rapport van 2012 geeft gedetailleerde informatie over de inspanningen die ODLO neemt om zijn producten onder de best mogelijke sociale  en ecologisch aanvaardbare omstandigheden te produceren en te verspreiden. Zo blijkt uit het rapport dat bijna 80% van de jaarlijks meer dan 5 miljoen ODLO-producten in 2012 in Europa/Midden- Oosten werden geproduceerd, waarvan ongeveer 60% in eigen fabrieken in Portugal en Roemenië. Bovendien wordt 90% van ODLO’s inkoopvolume door de FWF gecontroleerd. Het actuele rapport is terug te vinden op http://www.odlo.com/en/#about_odlo/responsibility/

ODLO---FWF---Best-Practice-Award--NL.doc

DOC - 37 Kb